2010-09-15 09:23:11

 W dzisiejszym wydaniu "Gazety Wyborczej" ukazał się artykuł o "Młodych menedżerach kultury w bibliotekach" oraz Programie Rozwoju Bibliotek. Autorką artykułu jest Aleksandra Klich. Zapraszamy do lektury!

http://wyborcza.pl/1,75475,8376178,Kultura_zaraza_Polske_B.html

 
2010-09-14 15:19:55

 W jutrzejszym, ogólnopolskim wydaniu "Gazety Wyborczej" ukaże się artykuł o "Młodych menedżerach kultury w bibliotekach"! Szukajcie nas w dziale "Kultura" :)

 
2010-09-03 00:04:01

 ... w internecie ukazało się już ponad 50 informacji, stronę kliknięto ponad 5000 razy, a my dostaliśmy pierwsze zgłoszenia! Dziękujemy i przypominamy, że do końca rekrutacji zostało jeszcze... 48 dni :)

2010-09-01 09:10:29

 Zapraszamy do przedpołudniowej audycji w radiu TOK FM - będziemy opowiadać o projekcie między 11:00 a 12:00.

 
2010-08-30 15:10:35

 Zapraszamy Was do dołączania do grupy „Młodzi menedżerowie kultury w bibliotekach”  na Facebooku!

http://www.facebook.com/#!/group.php?gid=148679805155816&ref=ts

 
 
2010-08-24 14:23:09

Już jutro, 25 sierpnia, w "Poranku" Czwórki (Polskie Radio) będziecie mogli usłyszeć, jak opowiadamy o "Młodych menedżerach kultury w bibliotekach". Zapraszamy między 8:30 a 8:50 :)

2010-08-24 14:00:55

Media, które patronują projektowi „Młodzi menedżerowie kultury w bibliotekach”, zamieściły informacje o trwającej rekrutacji na swoich stronach internetowych:

http://wiadomosci.ngo.pl/wiadomosci/581097.html
http://www.tvp.pl/kultura/patronaty-tvp-kultura/projekt-mlodzi-menedzerowie-kultury-w-bibliotekach-pod-patronatem-tvp-kultura/2433119
http://purpose.com.pl/aktualnosci/news-patronat_purpose_mlodzi_menedzerowie_kultury_w_bibliotekach.html
http://www.perspektywy.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=2979&Itemid=1
http://independent.pl/s/43658/posts

Jeśli też chcesz zamieścić informację o projekcie „Młodzi menedżerowie kultury w bibliotekach”, zajrzyj do działu „Media” – znajdziesz tam wszystkie niezbędne materiały.

2010-08-24 13:57:55

Zapraszamy do czytania, oglądania i słuchania "niezbędnika młodego menedżera kultury".
Pod adres mmk@e.org.pl można przysyłać swoje propozycje tematów oraz swoje materiały - zapraszamy. Od września będziemy regularnie uzupełniali e-Akademię o nowe materiały.

2010-08-16 11:26:11

 Dzisiaj ogłaszamy oficjalną premierę nowej strony internetowej projektu oraz start rekrutacji! Zapraszamy do czytania i oglądania.

 
2010-08-13 16:31:25

Maja Ruszkowska-Mazerant (Redaktor naczelna PURPOSE): Towarzystwo Inicjatyw Twórczych „ę” po raz kolejny otrzymało dofinansowanie na projekt „Młodzi Menedżerowie Kultury” — to już jego VI edycja. O co chodzi w tym projekcie?

Agnieszka Pajączkowska (koordynatorka MMK): Zaczynamy już szóstą edycję i choć będzie się trochę różniła od poprzednich, zasadnicza idea projektu pozostaje wciąż taka sama — chcemy dać młodym, aktywnym ludziom pochodzącym z mniejszych miast i wsi możliwość samodzielnego zrealizowania własnego pomysłu na kulturalne, społeczne lub artystyczne ożywienie własnej miejscowości. Młodzi menedżerowie to ludzie pełni zapału i pomysłów, my przekazujemy im niezbędną wiedzę, dajemy wsparcie, inspirację oraz możliwość zdobycia dotacji umożliwiającej faktyczne zrealizowanie własnego, autorskiego projektu lokalnego.

 

Działacie od 2002 roku – czy nie znudził Wam się jeszcze ten projekt?

O nie! Każda edycja to nowi ludzie, nowe pomysły, nowe działania, w których realizacji możemy współuczestniczyć. Mamy za sobą już pięć edycji i nie tylko chcemy realizować kolejne, ale też wrócić do tych poprzednich — równolegle przeprowadzimy projekt podsumowujący i ewaluujący nasze poprzednie działania.

 

Uczestnicy V edycji zakończyli już realizację swoich pomysłów. Jakie były to inicjatywy?

Projekty, które stworzyli młodzi menedżerowie były rozmaite — od warsztatów recyklingowego dizajnu, przez warsztaty zakończone stworzeniem krótkich filmów przez uczestników, warsztaty cyrkowe i fireshow, akcje fotograficzne, przeglądy i kluby filmowe, festiwal streetartu, aż po akcje wspierające integrację sąsiedzką lub wzmacnianie tolerancji. W swoich działaniach wykorzystywali rozmaite formy — spotkań, otartych dyskusji, wystaw, warsztatów, akcji w przestrzeni publicznej czy happeningów. Zapraszali gości, profesjonalnych twórców, promowali swoje projekty w regionalnych mediach, nawiązywali partnerstwa z lokalnymi instytucjami. Prowadzili blogi, na których dokumentowali swoje działania – adresy znajdują się na stronie naszego projektu (http://mmk.e.org.pl). Warto też zajrzeć do eAkademii, czyli specjalnej zakładki na stronie projektu, tworzonej jako „niezbędnik młodego menedżera kultury” – poza scenariuszami, wywiadami, artykułami znajdują się tam również szczegółowe relacje z tegorocznych projektów zrealizowanych przez młodych menedżerów. 

 

Skąd pomysł, żeby tak młodych ludzi uczyć zarządzania kulturą?

Pomysł powstał z doświadczenia i obserwacji — jako animatorzy kultury odwiedzaliśmy małe miejscowości w całej Polsce. Poznawaliśmy młodych, pełnych zapału ludzi, którzy włączali się w proponowane przez nas działania, ale nie mieli wiedzy i narzędzi do tego, aby zorganizować coś samodzielnie. Pomyśleliśmy, że potrzebny jest projekt, który takie niezbędne informacje i umiejętności im przekaże. Doszliśmy do wniosku, że animator kultury nie musi przyjeżdżać z daleka, bo z całą pewnością jest na miejscu – wystarczy tylko dać mu szansę, aby się ujawnił i zaczął działać.

 

Młodzi menedżerowie to ludzie w wieku 15-25 lat. Czy są wystarczająco odpowiedzialni za planowany projekt? Jak przygotowujecie ich do realizacji własnych działań?

Taka sytuacja – zupełnie nowa – choć jest wyzwaniem, działa mobilizująco, bo pozwala zrealizować autorski, nienarzucony przez nikogo pomysł. Uczestnicy programu uczą się planowania, rozmawiania z przedstawicielami instytucji, pierwszy raz udzielają wywiadu, biorą faktury, stają w roli lidera. Muszą pomyśleć o swoim projekcie z każdej strony i umieć spiąć wszystko w całość. To bardzo trudne zadanie, dlatego na etapie warsztatów – inspirujących, praktycznych i nieco szalonych – uczestnicy otrzymują od nas podstawowy zestaw niezbędnej wiedzy oraz sporą dawkę energii. Spotkają się z artystami, animatorami, przedstawicielami organizacji i instytucji. Poznają tajniki promocji działań kulturalnych, dowiadują się jak zdobywać fundusze na działania młodzieżowe i niekoniecznie sformalizowane. Pracują nad swoimi pomysłami, które mnożą się i rozrastają z każdym dniem – podczas specjalnego warsztatu uczą się jak zamienić  je w realny i profesjonalny projekt. A przy tym wszystkim poznają grupę podobnych sobie rówieśników z całej Polski, chcących działać twórczo, odważnie, wartościowo i nie tylko dla siebie, ale również dla innych. Po warsztatach piszą wnioski, zdobywają dotacje – w tym roku to było ok. 2000 zł – i zaczynają działać. 

 

Czy podczas realizacji swoich pomysłów, działają już samodzielnie, bez Waszej pomocy?

Mamy takie powiedzenie, że młodzi menedżerowie działają „samodzielnie, ale nie samotnie”. W trakcie realizacji projektu nie są sami – zazwyczaj wspierają ich przedstawiciele wybranej lokalnej organizacji: domu kultury, miejscowego stowarzyszenia, biblioteki. Od pomocy, wsparcia i podtrzymywania motywacji w momentach kryzysowych jesteśmy również my. W czasie, kiedy młodzi menedżerowie działają, jesteśmy z nimi w stałym kontakcie — dzwonimy, mailujemy, komunikujemy się przez facebooka i blogi. Każdą osobę również odwiedzamy.

 

Czy mieliście do czynienia z sytuacjami, w których ktoś sobie nie poradził?

Oczywiście, zdarza się, że ktoś nie dociera do końca realizacji projektu — jeśli pojawia się kryzys, próbujemy pomóc, ale zdajemy sobie sprawę, że uczestnicy, poza projektem, mają własne życie i związane z nim osobiste decyzje, sprawy i problemy. Zdarza się, że wydarza się coś, co zmusza menedżera do rezygnacji z udziału w projekcie, jednak chyba nigdy nie było to spowodowane jedynie brakiem wiary w powodzenie projektu czy spadkiem motywacji, zawsze przyczyna była w jakiś sposób zewnętrzna. To są trudne sytuacje, ale staramy się przejść przez nie z uczestnikiem możliwie delikatnie i pozostać w kontakcie.

 

Czy według Ciebie ten projekt spełnia cele, które mu stawiacie? Czy możesz przywołać kilka przykładowych sytuacji, które utwierdzały Was w przekonaniu, że warto?

Niemal każda nasza wizyta w miejscowości, w której działa młody menedżer, przekonuje nas, że warto! Gdy widzimy efekty ich działań – wydarzenie, które zgromadziło niemal całą miejscowość czy warsztaty, które zmobilizowały grupę młodzieży do wspólnego działania – to wiemy, że się udało. Młodzi menedżerowie działając zmieniają nie tylko siebie – zdobywające nowe umiejętności i doświadczenia – ale wpływają też na najbliższą rzeczywistość. Jeśli po kilku latach „absolwent” naszego projektu pisze do nas – a tak się zdarzyło – aby pochwalić się tym, że został właśnie dyrektorem lokalnego domu kultury, jeśli otrzymujemy zaproszenie na wydarzenia organizowane przez lokalne stowarzyszenia założone przez „absolwenta”, jeśli młodzi menedżerowie wpadają do nas będąc przejazdem w Warszawie, aby opowiedzieć o swoich kolejnych planach – to wiemy, że naprawdę warto. 

 

Źródło: www.purpose.com.pl

... |4 | 5 | 6 | 7 |
.